پنل خورشیدی مدل bpack ظرفیت 7 وات
جهت خرید این محصول کلیک کنید

پنل خورشیدی مدل bpack ظرفیت 7 وات

نقد و بررسی تخصصیپنل خورشیدی مدل bpack ظرفیت 7 وات

– امروزه استفاده از شارژر همراه خورشیدی لازم و ضروری به نظر می‌رسد خصوصا برای افرادی که در فضای بیرون بدون دسترسی به برق کار می‌کنند و البته استفاده از انرژی های پاک مزیت مهم آن برای تمامی افراد است.
– شارژر خورشیدی با استفاده از نور لامپ هم شارژ می‌شود ولی زمان زیادی می‌برد چون با توان انرژی خورشیدی قابل مقایسه نیست.
– شارژر آفتابی را در جای گرم و زیر آفتاب مثلا در ماشین قرار ندهید چون باتری آن نباید بیش از حد گرم شود.
– LED های موجود روی شارژر های خورشیدی وضعیت شارژ آن را نشان می‌دهد.
در واقع شارژر خورشیدی از نظر کاربرد و عملکرد بسیار شبیه پاوربانک است با این تفاوت که انرژی خود رو از خورشید می‌گیرد. این شارژر خورشیدی کاربردهای مختلفی مانند شارژ خورشیدی گوشی، شارژ خورشیدی پاور بانک ، آی پد ، تبلت، لامپ ال ای دی و… را دارا میباشد.
این پنل خورشیدی می‌تواند مدت ‌زمان شارژ مجدد را برای باتری‌های AAA، AA، C و D به چند ساعت کاهش دهد. البته این ممکن است برای باتری‌های بزرگتر مانند:چراغ ‌قوه‌های بزرگ و باتری‌ها قوی‌تر زمان بیشتری ببرد.
باتری های تلفن همراه 3.7 ولتی هستند، که برای شارژ این باتری ها، نیاز به ولتاژ 5 ولت کاملا تثبیت شده دارد و مقدار آمپری که شارژر باید داشته باشد، یک الی دو آمپر میباشد. از این رو بعضی با اتصال آمپر بیشتر به موبایل، با این هدف که شارژ سریعتر انجام می شود، باعث صدمه دیدن به موبایل و حتی در بعضی موارد باعث انفجار باتری میشوند. در این مدار از یک پنل خورشیدی 9 ولتی استفاده شده، که هر زمان در مقابل نور خورشید قرار بگیرد، ولتاژ 9 ولتی با شدت جریان 2 آمپر را ایحاد میکند؛ اما برای شارژ کردن موبایل، به ولتاژ 5 ولت داریم. به همین خاطر از یک رگولاتور مناسب برای حل این مشکل استفاده شده. رگولاتور ولتاژ ورودی را تثبیت میکند و یک ولتاژ کاملا ثابت را به خروجی می دهند؛ خازن عدسی 100نانوفارادی که در مدار مشاهده میکنید، برای صاف کردن کامل ولتاژ است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

مشخصات

  • ابعاد پنل
    500x240 میلی‌متر
  • وزن
    450 کیلوگرم
  • تعداد سلول
    2
  • حداکثر فشار قابل تحمل
  • بیشترین توان تولیدی
    وات
  • بازده انرژی