برنج هاشمی ممتاز خشکپاک مقدار 3 کیلوگرم
جهت خرید این محصول کلیک کنید

برنج هاشمی ممتاز خشکپاک مقدار 3 کیلوگرم

نقد و بررسی تخصصیبرنج هاشمی ممتاز خشکپاک مقدار 3 کیلوگرم

تاریخچه

 

برنج هاشمی از برنج‌های خوب و خوش‌پخت ایرانی است. علت نام‌گذاری برنج هاشمی این است که کشاورز تولیدکننده‌ی آن «یوسف هاشمی» نام داشت. یوسف هاشمی در سال ۱۳۶۴ این برنج را کشف کرد و در اوایل دهه‌ی ۱۳۷۰ به تولید انبوه رسانید. این برنج ابتدا در استان گیلان کاشته می‌شد. با این حال، کیفیت بالای برنج هاشمی سبب شد که این برنج غیر از استان گیلان، به دیگر مناطق برنج‌خیز شمال کشور نیز سرایت کند. مهم‌ترین استان دیگر، استان مازندران است که برنج هاشمی در سطح وسیعی از زمین‌های آن کاشته می‌شود. برنج هاشمی اکنون در استان گلستان نیز کاشته و برداشت می‌شود.

قیمت

 

برنج هاشمی جزو برنج‌های اعلا به‌شمار می‌آید و به‌همین دلیل نسبت به برنج‌های دیگر قیمت بالاتری دارد. این برنج در برابر آفت‌های برنج مقاوم است. ویژگی بارز برنج هاشمی ساقه‌ی باریک آن است. ساقه‌ی باریک این برنج مانع حضور کرم ساقه‌خوار درون خود می‌شود. همین دلیلی است تا کشاورز سم کمتری را برای دفع آفت استفاده کند. ساقه‌ی باریک این برنج سبب می‌شود که کرم ساقه‌خوار نتواند به‌راحتی در آن ساکن شود. علت قیمت بالای این برنج پخت آسان و عطر و بوی بی‌نظیر آن است. برخلاف برنج‌های خارجی که فقط قد می‌کشند و عطر و بویی ندارند، این برنج از عطر و بوی منحصربه‌فردی برخوردار است.

ویژگی‌ها و خواص

 

برنج هاشمی ممتاز خشکپاک جزو برنج‌های قدبلند به‌حساب می‌آید؛ یعنی ساقه و خوشه‌ی آن بلندتر از برنج‌های دیگر است. این برنج فواید بسیار زیادی برای بدن انسان دارد که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به تامین انرژی سریع و فوری، فعالیت خوب دستگاه گوارش، تثبیت سطح قند خون و فراهم‌کردن منابع لازم ویتامینB1 برای بدن اشاره کرد. ارزش غذایی بسیار بالای این محصول باعث شده تا بتواند جزو پرفروش‌ترین برنج‌های موجود در بازار ایران باشد. در 100 گرم از این برنج، 6.5 گرم پروتئین، 86.8 گرم کربوهیدرات، 6 میلی‌گرم سدیم و 4 میلی‌گرم کلسیم وجود دارد.

نتیجه‌گیری

برنج هاشمی ممتاز خشکپاک در بسته‌بندی 3 کیلوگرمی به بازار عرضه شده است. این برنج اعلا یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین برنج‌های موجود در بازار ایران بوده که سرشار از مواد مغذی برای بدن انسان است. با پخت این برنج، طعم و عطر و بوی یک برنج ناب ایرانی را تجربه کنید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

مشخصات

  • رنگ برنج
    سفید
  • وزن
    3 کیلوگرم
  • شماره پروانه بهداشت
    21/14368
  • نوع برنج
    ساده
  • عنوان برنج
    هاشمی
  • اندازه دانه
    دانه کامل
  • سایر توضیحات
    ارزش غذایی در 100 گرم: - پروتئین: 6.5 گرم - کربوهیدرات: 86.8 گرم - سدیم: 6 میلی‌گرم - کلسیم: 4 میلی‌گرم